Ouderen vanaf 70 jaar zonder Omnibuzz-pas reizen gratis met Omnibuzz naar vaccinatielocaties in Limburg

Geplaatst op dinsdag 9 februari 2021

Ouderen vanaf 70 jaar zonder Omnibuzz-pas worden gratis vervoerd naar de locatie waar ze gevaccineerd worden tegen corona. Dit gratis vervoer geldt bij de eerste en de tweede vaccinatie (indien van toepassing).

Voor de klanten van Omnibuzz is het vervoer naar de vaccinatielocatie sowieso gratis.

Hoe werkt het?

Als u de oproep voor de COVID-19 vaccinatie krijgt, staat in deze oproep wanneer u een afspraak kunt maken. Als u met de GGD belt om de afspraak te maken, krijgt u ook de vraag op welke manier u naar de priklocatie reist. Als u met Omnibuzz naar de vaccinatielocatie reist, moet u dit vermelden. Zij houden dan hiermee rekening bij het inplannen. Daarna kunt u uw rit boeken bij Omnibuzz. Klanten met een Omnibuzz-pas kunnen hiervoor een afspraak maken via het callcenter, telefoonnummer 0900 – 0699, via e-mail: ritreservering@omnibuzz.nl, via de website of via het klantportaal.

Heeft u geen Omnibuzz-pas, dan kunt u alleen telefonisch een afspraak maken via 0900-0699

De chauffeur blijft op u wachten bij de locatie. U gaat dus met dezelfde chauffeur terug. Wij vragen u dringend om de richtlijnen en adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) op te volgen. Heeft u symptomen van het coronavirus, blijf dan thuis en reis niet.

Als u met Omnibuzz reist, gelden ook onderstaande regels:

  • U draagt een chirurgisch mondkapje of medisch mondkapje.
  • De chauffeur voert bij het instappen een gezondheidscheck uit.
  • De chauffeur wijst u aan waar u moet gaan zitten.

Veelgestelde vragen

Voor 70-plussers in Valkenburg aan de Geul die nog géén klant zijn van Omnibuzz en een rit willen reserveren:

Word ik direct vervoerd naar de vaccinatielocatie?
Ja, tenzij er iemand in uw buurt is die rond hetzelfde tijdstip een rit heeft gereserveerd. Dan kan dit gecombineerd worden.

Wat is de wachttijd bij de locatie?
Dat ligt aan de drukte. De gemiddelde wachttijd is tussen de 30 en 40 minuten.

Hoe lang moet ik van tevoren reserveren?
Als u het tijdstip van de GGD heeft ontvangen, dan kunt u bellen met Omnibuzz om een rit te reserveren (tot minimaal 1 dag van tevoren).

Op welke tijden kan ik bellen om een rit te reserveren?
De telefonisten voor het reserveren van een rit zijn zeven dagen per week bereikbaar van 07.00 - 22.00 uur.

Wat moeten ik doen als ik geen Omnibuzz pasje heb?
U kunt uw rit alleen telefonisch reserveren via het telefoonnummer 0900-0699.

Kan ik als ik geen Omnibuzz pasje heb ook digitaal een rit reserveren?
Nee, als u geen pasje heeft kunt u alleen uw rit telefonisch reserveren via het telefoonnummer 0900-0699.

Kan de chauffeur mij helpen met in- en uitstappen?
Daar waar ondersteuning van de chauffeur nodig is, kan hij helpen met in- en uitstappen en het omdoen van de gordel. Als u dit zelf kunt, dan doet u het zelf.

Wacht de chauffeur op mij?
Ja

Krijg ik een gezondheidscheck? Zo ja, wanneer?
U krijgt een gezondheidscheck bij het boeken van de rit en als u instapt.

Wat moet ik doen als ik klachten heb en op die dag voor de vaccinatie moet gaan?
Wij vragen u om de richtlijnen en adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) op te volgen. Heeft u symptomen van het coronavirus, blijf dan thuis en reis niet. U annuleert dan de rit bij ons via het telefoonnummer: 0900-0699 en bij de GGD.

Meer nieuws