Commissie Fysiek Domein (FD) 21 november 2023

VoorzitterBert Hardij

0.2 - Uitnodiging

• 1 (658.7K)

2 - Vaststelling van de agenda. Aanmelden punten voor de rondvraag.

• 2 (496.1K)

3 - Spreekrecht burgers (via schriftelijke e/o mondelinge inbreng). Indien u gebruik wenst te maken van spreekrecht, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de griffie en uw schriftelijke inbreng uiterlijk 48 uur voor aanvang van de commissie te sturen naar griffie@valkenburg.nl. Uw inbreng wordt dan als bijlage toegevoegd aan deze agenda.

3.a - De heren Smeets en Paulssen (namens Stichting Samen Tegen Wateroverlast) inzake wateroverlast.

3.b - De heer Slegers inzake leefbaarheid en veiligheid van locaties binnen de gemeente.

4 - Vaststellen van het verslag van de vergadering van de commissie Fysiek Domein de dato 19 september 2023.

6 - Presentatie stand van zaken concept Woonzorgvisie door Winnie Verolme (beleidsmedewerker Wonen en Bijzondere Doelgroepen).

7 - Voorstel college inzake Parkeerbeleidsplan Valkenburg aan de Geul 2024-2028, inclusief toelichting door Lucien De Baere (interim beleidsmedewerker Verkeer).

8 - Voorstel college betreffende Verordening afvoer hemel- en grondwater, Verordening eenmalige aansluitrecht en Verordening rioolaansluiting.

9 - Voorstel college betreffende Erfgoedverordening & kaders subsidie erfgoed.

10 - Voorstel college betreffende ontwerp verklaring van geen bedenkingen locatie Villa Via Nova ‘woningbouw Henry Morganstraat Valkenburg’.

11 - Voorstel college betreffende vaststelling bestemmingsplan ‘Partiële herziening Initieel omgevingsplan Valkenburg aan de Geul 2022 – Achelerweg 1, 3 en 4 en Hekerweg 34’.

12 - Voorstel college betreffende herstelbesluit ‘Initieel omgevingsplan Valkenburg aan de Geul 2022’.

13.a - Duurzaamheid (update volgt via verslag).

13.b - Stand van zaken Omgevingswet (update volgt via verslag)

13.c - Stand van zaken uitvoeringsprogramma Valkenburg-Oost (update volgt via verslag)

13.d - Brief (240) Pesticide Acton Network Netherlands inzake gemeentelijk groenbeheer (ter behandeling doorgeschoven).

13.e - Brief (272) Gemeente Zwolle inzake motie de natuur die je niet kapot maakt hoef je later niet te herstellen (ter behandeling doorgeschoven).

14 - Gewestelijke aangelegenheden (update volgt via verslag).

15 - Rondvraag (beantwoording volgt via verslag).

• 16 (250.8K)