Commissie Stedelijke Ontwikkeling en Beheer (SOB) 17 maart 2020

Plaats
Tijd00:00 uur

Agenda

0.1 - Deze commissievergadering VERVALT in verband met de landelijke richtlijnen en ontwikkelingen rondom het Coronavirus. Mocht u vragen hebben over geagendeerde onderwerpen of andere vergaderingen kunt u mailen met griffie@valkenburg.nl

0.2 - Gelieve er rekening mee te houden dat het aantal parkeerplekken direct bij het gemeentehuis beperkt is. Parkeren is alleen toegestaan in de gemarkeerde vakken.

0.3 - Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht voor burgers, kunt u dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van de commissievergadering melden bij de griffie, tel. 043 - 609 93 86 of via griffie@valkenburg.nl

0.4 - Uitnodiging.

1 - Opening en mededelingen.

2 - Vaststellen van de agenda. Aanmelden punten voor de rondvraag.

3 - Spreekrecht burgers.

4 - Vaststellen van het verslag van de vergadering van de commissie Stedelijke Ontwikkeling en Beheer de dato 28 januari 2020.

5 - Actielijst.

6 - Presentatie plannen Kasteel Oost door de heer Leon van Ooijen (architect) en mevrouw Suzanne Bohlander (bedrijfsleider Parkhotel).

7 - Presentatie werkzaamheden Wijkkantonniers door de heer Pierre Keijdener (Wijkkantonnier).

8 - Presentatie update/stand van zaken Regionale Energietransitie door mevrouw Debbie Cratsborn (beleidsmedewerker Fysieke en Economische Ontwikkeling).

9 - Voorstel college betreffende vaststelling bestemmingsplan ‘Partiële herziening BP Kernen 2010 – Vroenhof 4’.

10 - Bespreekpunten:

10.a - Brief (01) gemeente Leeuwarden inzake motie afschaffen verhuurdersheffing, brief (31) gemeente Achtkarspelen inzake motie afschaffing verhuurdersheffing, brief (42) gemeente Stede Broec inzake motie afschaffen verhuurdersheffing en brief (48) gemeente Steenbergen inzake motie verhuurdersheffing.

10.b - Duurzaamheid.

11 - Gewestelijke aangelegenheden.

12 - Rondvraag.

13 - Sluiting.